En menstruations-
tryg skole for alle

Menstruation er et følsomt emne for mange unge, ikke mindst i skolen. Bind og tamponer skjules i lommer og sniges med ind på toiletterne. Eller elever bliver nødt til at bruge midlertidige løsninger som f.eks. toiletpapir. Menstruation, som er noget helt naturligt, bliver unødigt unaturligt i skolemiljøet.

Med adgang til gratis menstruationsbeskyttelse på toiletter og i omklædningsrum bliver skolen et tryggere sted for mange elever. En selvfølge for danske skoler.

bg_essity_blue.jpg

Hygiejne og sundhed er en central del af alle menneskers velbefindende. For hygiejne- og sundhedsvirksomheden Essity, hvis navn er en kombination af de to engelske ord "essentials" og "necessities", er hygiejne i skolerne lige præcis det – noget, der er lige så vigtigt, som det er nødvendigt. Derfor har vi udarbejdet rapporten "Menstruationsbeskyttelse i skolen – en naturlig rettighed" for at sætte fokus på den fortsatte problematik omkring menstruation i skolerne.

For at være en del af løsningen er de to varemærker Tork og Libresse, som er en del af Essity, gået sammen om at hjælpe skoler med at give nem adgang til menstruationsbeskyttelse – og dermed være på forkant med at gøre hverdagen lettere for alle menstruerende elever. Derfor har vi fremstillet menstruationsskabet Tork Period Care Dispenser, der indeholder bind, tamponer og trusseindlæg fra Libresse.

Læs mere om Tork Period Care Dispenser, og hvordan du kan blive ven med din krop.

mensiskolan-bg1.jpg

Se vores casefilm med Jessica Jönsson, enhedsleder for lokal pleje i byen Mölndal, om fordelene ved at have indført gratis menstruationsbeskyttelse i byens skoler.

mensiskolan-bg2.jpg

Skoler og kommuner
Ønsker du mere information om, hvordan din skole kan indføre gratis menstruationsbeskyttelse? Kontakt os på essity@spotlightcom.se, eller udfyld nedenstående formular for at blive kontaktet.

Læs vores brugervilkår og privatlivspolitik her.

Ved pressehenvendelser kontakt venligst:
Camilla Hult, kommunikationschef Essity,
camilla.hult@essity.com